reklama

Dva pozitívne zážitky zo Slovenska

Posledné blogy som sa venoval negatívnym zážitkom v hoteli vo Vysokých Tatrách, kde som informoval o úmyselnom podvode. Veľa zážitkov zo Slovenska je naopak pozitívnych, a pre opis toho ako majú vyzerať služby (bez ohľadu na cenu) som si vybral dva príklady: kaviareň a penzión. Zámerne tieto, pretože patria medzi lacnejšie, avšak prístupom ku klientom sa u mňa radia medzi tie najlepšie na Slovensku. Blog nie je reklama, všetko čo píšem sú moje subjektívne dojmy, a nič z toho som s danými zariadeniami nekonzultoval.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Caffé Trieste

V roku 2011 sme boli týždeň vo Vysokých Tatrách a bývali sme v Poprade. Niekedy v polovici pobytu sme boli na námestí a mali sme chuť na kávu. Zbadali sme, ako z jednej pivničky vychádzajú vysmiati ľudia a ešte sme vtipkovali, že čo im tam asi museli dať, že majú takú dobrú náladu. Chvíľku sme rozmýšľali a vošli sme tiež. Hneď pri vstupe nás privítal charizmatický taliansky majiteľ, ktorý rozprával perfektnou slovenčinou. Keďže nás bolo viac, okamžite zorganizoval chýbajúce stoličky a usadil nás. Vybrali sme si kávu a všetko vyzeralo maximálne dobre a chutilo ešte lepšie. Dovtedy som lepšiu kávu ešte nikdy nepil. Majiteľ si s nami chvíľku nezáväzne pokecal, ponúkol nám ku káve tiramisu zákusok, tak že nám doniesol iba jeden, a každému vlastný príbor. Potom nám ponúkol ochutnať ich prosecco z Talianska, ktoré bolo tiež vynikajúce (hlavne priateľke to chutilo:)). Veľmi príjemne strávených 20 minút, účet za 5 ľudí približne 4 eurá. Žiadne zákusky ani prosecco sa samozrejme neúčtovalo, bola to pozornosť majiteľa. Keď sme vychádzali von, mali sme takú dobrú náladu, že sme sa usmievali presne tak, ako tí ľudia, o ktorých sme predtým vtipkovali.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Posledný deň ako sme odchádzali z Popradu sme sa zastavili ešte ráno na kávu, kúpili dve fľaše prosecca a ešte kávu pre seba, pre rodičov, a spravili účet asi za 30 eur. Caffé Trieste má pobočky po celom Slovensku, a keď zrovna máme čas, tak kávu pijeme už len tam. Najviac skúseností mám s prevádzkou na Floriánskom nám. v Bratislave, obsluha tam bola vždy ukážková, slušné správanie a úsmev samozrejmosťou, a káva najlepšia široko ďaleko. 

Penzión Katka, Čičmany

Minulý rok som končil túru v Čičmanoch a mal som presne vytipovaný autobus, ktorý ma odtiaľ večer odvezie. Stíhal som ten deň ešte predposledný (plus v zálohe 30 min na pivo), našiel som zástavku, ale o tom, že by mal nejaký ešte ísť na grafikone nič písané nebolo. Opýtal som sa detí čo sedeli neďaleko odkiaľ a kedy odchádza môj autobus. Povedali mi, že dnes už žiadny nejde, a pýtali sa ma, že či to mám z internetu. Odpovedal som, že áno a oni, že to je tam zle, že už je to tak dlho a nie som prvý, ktorý sa pomýlil.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zástavka z ktorej som mal ísť sa volala „Čičmany, rázcestie“, a tá bola asi 8 km ďaleko smerom na Fačkov (a pritom iba 3 km od Fačkova). Už len predstava, že dnes som prešiel 30 km a ešte mám ísť 8 km po asfaltke, unavený, smädný a hladný naháňať posledný autobus, bola v tej chvíli deprimujúca.

Pobral som sa pešo ďalej a náhodne som vošiel do penziónu Katka, že si všetko teda ešte raz overím. Hneď mi ponúkli, že čašník za hodinku končí, ide tým smerom a zvezie ma zástavku, len musím chvíľku počkať. Z malej depky bola hneď veľká radosť, objednal som si pivo, cesnačku a ďalšie pivo, a tešil som sa. Viem si predstaviť, že nejaký nečestný podnikateľ by ma hneď lákal na ubytovanie, lebo pešo sa mi už ozaj nechcelo. Keď som sa najedol, tak ako bolo sľúbené, čašník ma odviezol, zadarmo samozrejme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Inak pár dní na to som poslal dlhší hromadný email starostke, samosprávnemu kraju a SADkám, ktoré tam premávajú, opísal svoju skúsenosť a dodal, že to nevplýva dobre na rozvoj turistického ruchu (mimochodom niektorí ľudia tam vraj dopadli tak, že si mysleli, že už sú v Čičmanoch a pritom ten autobus tade ani nešiel, a museli buď ísť pešo alebo čakať na lokálny) a mali by ten nedostatok napraviť. Starostka aj samosprávny kraj odpísali a zástavka sa onedlho premenovala na „Fačkov, rázc. Čičmany“, čo je oveľa lepšie.

Tento rok sme s kamošom prechádzali cez Strážovské vrchy do Lúčanskej Fatry a chceli sme pohodlne prespať niekde v okolí Strážovského vrchu. Hneď bolo jasné kde budeme spať, tak som v histórií emailov našiel ten, kde som sa pred rokom poďakoval, napísal som a objednal ubytovanie. Žiadne preverovanie a čítanie recenzií, načo? Keďže sme meškali, z penziónu mi volali či je všetko OK, ale už sme boli skoro tam, ale telefonát potešil. Dobre sme sa najedli, inak jedlo a všetko perfektné, ešte som počul servírku, ako sa pýta pri vedľajšom stole, či chcú platiť spolu alebo každý zvlášť. Úžasné povedal som si, pretože väčšina obsluhujúcich má problém (neochota alebo problémy s počítaním?) to rozpočítať. Boli sme ubytovaní v jednoduchej, ale peknej a čistej izbe za 10 eur na osobu, ale u mňa sa počíta hlavne záujem o zákazníka a slušné a poctivé správanie, a aj to bolo v tomto penzióne perfektné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blog nie je myslený ako reklama, ale je konkrétnym kontra-príkladom k obsahu predchádzajúcich blogov, kde som kritizoval hotel vo Vysokých Tatrách. Na základe týchto skúseností je vidieť, že aj za malé peniaze je možné dostať výborné služby, v ktorých je hlavne slušnosť a záujem o klienta prvoradá. Ak aj takéto prevádzky (vo všeobecnosti) majú nejaké malé nedostatky, klient sa ale cíti tak dobre, že jednoducho tomu neprikladá žiadnu váhu, alebo si ich ani vôbec nevšimne.

Tomáš Homola

Tomáš Homola

Bloger 
  • Počet článkov:  32
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Poznávanie pravdy je zdravie ľudského ducha. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu